مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1397 ساعت 09:002018-05-09پزشكي

تشدید بروز سرطان ها و سکته ها بر اثر تغییرات آب و هوا


یک پژوهشگر آینده پژوهی با بیان اینکه شواهد متعددی بر تغییرات آب و هوا دلالت دارند، گفت: بروز بیماری ها و تشدید سرطان ها و سکته ها و زایمان زودرس از عوارض تغییرات آب و هوایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا احمد مهدیان در نشست تخصصی آینده پژوهی محیط زیست ایران که عصر روز گذشته در موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: آینده پژوهی یک رویکرد جدید برای تفکر از گذشته نگری به آینده است که طیف وسیعی از رشته ها اعم از فیزیک تا علوم اجتماعی را با هدف ایجاد زندگی خود در کره زمین در بر می گیرد.

مهمترین نقش آینده پژوهی این است که آرزوهای گذشته را به وقایع آینده تبدیل کنیم.

وی در ادامه گفت: آینده پژوهی احتمالات آینده را با نگاه بلند مدت تصویر و مشخص می کند برای ساخت آینده مطلوب چه کاری باید انجام شود و دستوراتی برای امروز به منظور دستیابی به آرزوهای آینده ارائه می کند.

این آینده پژوه در مورد گزارش های آینده پژوهی درباره تغییرات آب و هوا اظهار کرد: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد شرایط آب وهوا تغییر کرده است.

از سال 1950 به بعد میانگین دمای کره زمین یک درجه افزایش یافته است همچنین پیش بینی می شود طی 100 سال آینده دمای زمین تا 4 درجه سانتیگراد افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید بروز سرطان ها و سکته ها بر اثر تغییرات آب و هوا

تشدید بروز سرطان ها و سکته ها بر اثر تغییرات آب و هوا