مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1397 ساعت 11:112018-05-09فرهنگي

کاملترین فرهنگ تاریخ ادبیات کردی رونمایی شد


کاملترین  فرهنگ تاریخ ادبیات کردی با عنوان فرهنگ دانشگاه کردستان و با 93 هزار مدخل نوشته گروهی پژوهشی پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان به سرپرستی ماجد مردوخ روحانی رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، طی مراسمی، بزرگترین فرهنگ کردی کردی- فارسی با 93 هزار مدخل رونمایی شد که از آن به عنوان رخدادی تاریخی در حوزه ادبیات و زبان کردی یاد می شود.

در این مراسم که با حضور شعرا، نویسندگان، اساتید و هنرمندان کردزبان برگزار شد، فرهنگ 4 جلدی کردی- کردی- فارسی که توسط گروه پژوهشی پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان به سرپرستی ماجد مردوخ روحانی طی 10 سال نوشته شده، رونمایی شد.

ریییس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان در این مراسم اظهار کرد: مرکز کردستان شناسی دانشگاه کردستان از سال 1379 دایر شد و به شیوه ای علمی، پژوهش های زیادی انجام داده و همایش های زیادی برگزار کرده است که در نتیجه این اقدامات، سال گذشته با مجوز رسمی وزارت علوم به پژوهشکده ارتقا یافت.

امید قادرزاده افزود: در حال حاضر 3 گروه تحقیقی در تنها پژوهشکده رسمی کردستان شناسی در کشور فعال هستند که در نتیجه فعالیت این گروه ها تا کنون 35 عنوان کتاب در زمینه فرهنگ و ادبیات کردی چاپ شده که جایگاه ویژه ای در کتابخانه کردی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاملترین فرهنگ تاریخ ادبیات کردی رونمایی شد

کاملترین فرهنگ تاریخ ادبیات کردی رونمایی شد