مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1397 ساعت 14:452018-05-15فرهنگي

احیای هنر نقالی به شیوه ای متفاوت در یزد


بنیانگذار انجمن شاهنامه خوانی یزد از احیای هنرهای ملی نقالی و پرده خوانی از طریق تلفیق آنها با ورزش های زورخانه ای و موسیقی سنتی در راستای نمایش عمومی ارزش های روحیه پهلوانی خبر داد.

- سید محمد مهدی مدرسی سریزدی به بهانه 25 اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اهمیت شاهنامه خوانی در جهت حفاظت از این میراث غنی ادبیاتی، اظهار کرد: شاهنامه از ابعاد مختلفی برای ایرانیان به صورت ویژه ای ارزشمند است چرا که هویت ملی ایرانیان به عنوان بزرگترین ارزش در این اثر با زنده ماندن زبان فارسی حفظ شده است.

وی افزود: فردوسی این شاعر پارسی زبان با نوشتن شاهنامه علاوه بر بازآفرینی هویت ملی، حکمت و سخنان پندآموزی که تا قبل از آن ایرانیان ناگزیر به حفظ و به خاطر سپردن آنها بودند، گردآوری و به رشته تحریر در آورد.

مدرسی سریزدی با اشاره به این که انجمن شاهنامه خوانی یزد از سال 94 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: البته این انجمن به صورت غیررسمی از 10 سال قبل هم فعالیت هایی جدی در اداره فرهنگ و ارشاد استان داشت.

به گفته وی، خوشبختانه از دیرباز یزدی ها بسیار در موضوع ادبیات فعال بوده اند به طوری که در حوزه شاهنامه خوانی همیشه شاهد حضور تعداد زیادی از جوانان و اساتید بوده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای هنر نقالی به شیوه ای متفاوت در یزد

احیای هنر نقالی به شیوه ای متفاوت در یزد