مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 ساعت 11:202018-05-16سياسي

پیش افتادن حزب ماکرون از رقبا در نخستین نظرسنجی انتخابات پارلمان اروپا


نخستین نظرسنجی صورت گرفته درخصوص انتخابات آینده پارلمان اتحادیه اروپا نشان می دهد که حزب امانوئل ماکرون از رقبای خود پیشی گرفته و این نتیجه می تواند برنامه های او را برای اصلاحات اتحادیه اروپا تقویت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه در پارلمان اروپا از نفوذ کافی برخوردار نیست زیرا حزب او هیچ نماینده رسمی ای در این مجلس ندارد.

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه Ifop، به نظر می رسد که حزب او و متحدان راست میانه اش 27 درصد آرا را در انتخابات قانون گذاران اتحادیه اروپا در مارس 2019 به دست آورند.

این در حالی است که جبهه ملی راست افراطی مارین لوپن از 17 درصد آرا برخوردار است و می تواند موقعیت فعلی خود را به عنوان محتمل ترین حزب برای حضور در پارلمان اروپا از دست بدهد.

حزب ماکرون حتی در صورتی که در فرانسه از سایر احزاب پیشی بگیرد، برای ورود به پارلمان اروپا باید با احزاب هم فکر خود از سایر کشورهای عضو این اتحادیه تشکیل ائتلاف دهد تا تسلط حزب محافظه کار "مردم اروپا" و "اتحاد پیشروی" سوسیال دموکرات ها را از بین ببرد.

محبوبیت ماکرون از زمان پیروزی در انتخابات در سال گذشته با کاهش سریعی مواجه بوده اما ضعف مخالفانش می تواند برای او سودمند باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش افتادن حزب ماکرون از رقبا در نخستین نظرسنجی انتخابات پارلمان اروپا

پیش افتادن حزب ماکرون از رقبا در نخستین نظرسنجی انتخابات پارلمان اروپا