مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 خرداد 1397 ساعت 15:452018-06-02سياسي

«شرحی بر نهج البلاغه» در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران


همزمان با شب های قدر و ضربت خوردن حضرت علی (ع)، "شرحی بر نهج البلاغه" از گنجینه نسخ خطی موزه کتابخانه سلطنتی کاخ نیاوران برای نخستین بار در این موزه به نمایش درآمد.

- عکس خبر تزیینی است همزمان با شب های قدر و ضربت خوردن حضرت علی (ع)، "شرحی بر نهج البلاغه" از گنجینه نسخ خطی موزه کتابخانه سلطنتی کاخ نیاوران برای نخستین بار در این موزه به نمایش درآمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، کتاب خطی به نمایش در آمده، شرحی بر نهج البلاغه حضرت امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب (ع) به شرح ابن میثم ابن علی ابن میثم البحرانی محدث، فقیه و متکلم شیعی سده هفتم ه.

ق در شش باب است که در سده دوازدهم ه.

ق در قطع وزیری بزرگ به خط نسخ و نستعلیق تحریری کتابت شده و تذهیب آن نیز اثر علی اشرف است.

از شاخص های نهج البلاغه شرح ها و ترجمه های متعدد آن است که به نقل از علامه امینی در جلد چهارم کتاب الغدیر، از میان 81 شرح انجام شده بر نهج البلاغه انتخاب شده است، شرح ابن میثم بحرانی یکی از معروف ترین شرح ها محسوب می شود.

در کنار این نسخه خطی ارزشمند، سه جلد کتاب چاپی نهج البلاغه نیز به نمایش در آمده که شامل دو جلد کتاب منظوم به ترجمه و شرح ناظم محمد علی انصاری و همچنین یک جلد نهج البلاغه گردآوری شده توسط سید رضی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شرحی بر نهج البلاغه» در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران

«شرحی بر نهج البلاغه» در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران