مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 خرداد 1397 ساعت 07:512018-06-03سياسي

چرا حزب «نوبخت» کنگره سراسری برگزار نمی کند؟


با وجود آنکه تنها دو روز به آخرین مهلت احزاب برای تطبیق اساسنامه شان با قانون جدید باقی مانده است، حزب اعتدال و توسعه تاکنون کنگره ای برگزار نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی مصوب 1394/11/4 مجلس شورای اسلامی در تاریخ 1395/8/8 از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تأیید و در تاریخ 1395/8/22 جهت اجرا ابلاغ شد.

این قانون از تاریخ لازم الاجرا شدن، جایگزین قانون "فعالیت احزاب، جمعیت ها و انجمن های سیاسی و صنفی و انجمن های اسلامی یا اقلیت های دینی شناخته شده"، مصوبه 1360/6/7 مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

تفاوتی که در قانون جدید احزاب نسبت به قانون مصوب سال 1360 وجود دارد این است که جمعیت ها، انجمن های صنفی و انجمن های اسلامی دیگر به عنوان یک تشکل سیاسی به حساب نمی آیند و تشکل هایی که پیش از این با عناوین بالا فعالیت می کردند برای این که در زمره تشکل های سیاسی به شمار بیایند باید عنوان دیگری را برای خود انتخاب کنند.

بر اساس اعلام کمیسیون ماده 10 احزاب که توسط وزارت کشور مسئول نظارت بر تطبیق قانون جدید احزاب توسط تشکل های سیاسی شده، احزاب سیاسی تنها تا تاریخ 14 آذر سال گذشته مهلت برگزاری کنگره سراسری تشکل متبوعشان به منظور تطبیق اساسنامه تشکل با قانون جدید احزاب را داشتند که البته این تاریخ به دلیل آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا حزب «نوبخت» کنگره سراسری برگزار نمی کند؟

چرا حزب «نوبخت» کنگره سراسری برگزار نمی کند؟