مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 خرداد 1397 ساعت 09:412018-06-10پزشكي

نانوحامل هایی از جنس نانوالیاف آنتی باکتری ساخته شد


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تحقیقات آزمایشگاهی خود، نانوالیافی مغناطیسی ساخته اند که به منظور انتقال هدفمند دارو به بافت سرطانی و رهاسازی آن در محل هدف بکار گرفته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با توجه به شیوع سرطان در بین جوامع بشری و تلاش های گسترده جهت مقابله با این بیماری، همواره تلاش محققان در جهت کاهش اثرات جانبی و افزایش اثربخشی دارو های ضدسرطان است.

یکی از راهکار های مطرح در این زمینه، طراحی سیستم های هوشمند انتقال دارو به منظور رهاسازی کنترل شده ی دارو های ضدسرطان در بافت هدف است.

به همین منظور در این طرح نیز تلاش شده تا نانوالیاف مغناطیسی حساس به pH طراحی شود که بتوان از آن جهت رهاسازی کنترل شده و آهسته ی داروی ضدسرطان در بافت سرطانی استفاده کرد.

دکتر محمد ایرانی در معرفی کار انجام شده و لزوم پژوهش صورت گرفته عنوان کرد: در جهان یکی از کشنده ترین سرطان ها، سرطان ریه است.

دارو های طراحی شده جهت درمان این سرطان، زمان نیمه عمر پایینی دارند که این امر منجر به اثربخشی پایین دارو و مصرف آن در دوز های بالا می شود که خود عوارض جانبی بالایی به همراه دارد.

رهاسازی آهسته ی این دارو در محل هدف می تواند منجر به افزایش اثربخشی دارو و کاهش اثرات جانبی آن شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانوحامل هایی از جنس نانوالیاف آنتی باکتری ساخته شد

نانوحامل هایی از جنس نانوالیاف آنتی باکتری ساخته شد