مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 تیر 1397 ساعت 10:452018-06-30اقتصادي

نکاتی که باید برای معامله اوراق سکه بدانید


انتشار اوراق سکه و معامله آن در بازار بورس از فردا (یکشنبه) آغاز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سکه های پیش فروشی که تا حدود هفت میلیون و 600 هزار سکه در فاصله بهمن سال گذشته تا فروردین امسال به متقاضیان فروخته شد، اکنون و با فرا رسیدن زمان سررسید تحویل آن به گونه ای دیگر امکان معامله خواهند داشت.

با تصمیم بانک مرکزی قرار بر این شده "تا با ایجاد بازار ثانویه دارندگان سکه پیش فروش که با هفت سررسید آن را خریداری و در اختیار دارند می توانند قبل از موعد دریافت با تبدیل آن به اوراق سکه در بازار بورس معامله و به فروش برسانند.

سکه های پیش فروش در سررسید یک ماهه را چندی پیش بانک مرکزی به دارندگان آن تحویل داد و تیرماه زمان سررسید سکه های سه ماهه است.

اما اینکه شرایط سکه های پیش فروش در بورس چگونه بوده و دارندگان به چه نحوی و بر اساس چه ساز و کاری می توانند آن را مورد معامله قرار دهند، موضوعی است که مورد توجه بوده و در ادامه تشریح می شود.

اوراق سلف سکه در واقع همان سکه های پیش فروش شده توسط بانک مرکزی از کانال بانک ملی است که در بورس کالا پذیرش شده و تا سررسید قابلیت معامله دارند.

مشتریانی که اقدام به پیش خرید کرده اند، مالکان این اوراق به شمار می روند و می توانند در صورت تمایل آن را در بازار عرضه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی که باید برای معامله اوراق سکه بدانید

نکاتی که باید برای معامله اوراق سکه بدانید