مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 تیر 1397 ساعت 09:452018-07-10اقتصادي

ایران در پی انتقال 300 میلیون یورو پول نقد از آلمان


مقامات آلمانی از خواست ایران برای انتقال 300 میلیون یورو از دارایی های خود از بانک تجارت ایران-اروپا خبر دادند که این کار نیازمند موافقت دولت آلمان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت ایران تصمیم دارد 300 میلیون یورو (353 میلیون دلار) از دارایی های خود را از بانک تجاری ایران - اروپا به صورت نقد و با هواپیما به داخل کشور منتقل کند.

وزیر دارایی آلمان در گفت وگو با روزنامه بیلد درخواست ایران برای انتقال 300 میلیون یورو پول نقد از این کشور به مقصد تهران را تأیید کرد و گفت که هم اکنون، سازمان های نظارتی مالی در حال بررسی این درخواست هستند، چراکه تمام نقل و انتقالات بزرگ پول از سوی کشورهایی که احتمال حمایت آنها از تروریسم و پولشویی وجود دارد، همین رویه را طی می کنند.

بنابر این گزارش، ایران خواستار برداشت این پول از حساب های دولتی خود در بانک تجارتی ایران – اروپا از شعبه شهر هامبورگ آلمان است.

به دلیل تحریم های مالی یک جانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی دولت ایران خواستار برداشت این مبلغ و انتقال آن به صورت نقد و با هواپیما به داخل کشور است.

دولت ایران اعلام کرده است که این مبلغ را برای تامین ارز سفرهای خارجی شهروندان خود نیاز دارد که به دلیل تحریم های آمریکا نمی توانند از کارت های اعتباری شان در خارج از کشور ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در پی انتقال 300 میلیون یورو پول نقد از آلمان

ایران در پی انتقال 300 میلیون یورو پول نقد از آلمان