مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 تیر 1397 ساعت 16:052018-07-10اجتماعي

تاریخ در تربت حیدریه به روایت باستان شناسان


«کاوش نجات بخشی محوطه دامسک تربت حیدریه خراسان رضوی حکایت از آن دارد که این محوطه به دوران تاریخی (اشکانی -ساسانی) تعلق دارد.

» - کاوش نجات بخشی محوطه دامسک تربت حیدریه خراسان رضوی حکایت از آن دارد که این محوطه به دوران تاریخی (اشکانی -ساسانی) تعلق دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی فلاح مهنه، سرپرست کاوش نجات بخشی محوطه "دامسک تربت حیدریه" با اعلام این خبر گفت: به دنبال گزارش اعضای انجمن میراث فرهنگی روستای "دامسک" به یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان تربت حیدریه و کشف یک عدد خمره سفالی در اراضی حومه شهر تربت حیدریه، پس از بررسی های کارشناسی و با توجه به حساسیت موضوع و کاوش های غیر مجاز در این محدوده اقدامات لازم برای اخذ مجوز کاوش نجات بخشی در این محوطه انجام شد.

به گفته این باستان شناس، براساس کاوش های صورت گرفته و بررسی های علمی اولیه این محوطه در جریان تسطیح اراضی توسط کشاورزان کاملا آشفته و تخریب شده است.

او با اشاره به بررسی حدود 27 خمره سفالی گفت: این خمره ها احتمالا کاربرد ذخیره سازی داشته اند.

فلاح در ادامه با بیان این که نتایج مطالعات اولیه نشان می دهد این محوطه که از گستردگی قابل ذکری برخوردار است به دوران تاریخی (اشکانی -ساسانی) تعلق دارد، اظهار کرد: ادامه و تکمیل مطالعات این کاوش می تواند به روشن شدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ در تربت حیدریه به روایت باستان شناسان

تاریخ در تربت حیدریه به روایت باستان شناسان