مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 تیر 1397 ساعت 09:202018-07-14اقتصادي

آبِ شور سَر نخل می دهد بر باد...


در حال حاضر شوری به وجود آمده در آب شرب مردم در شهرهای آبادان و خرمشهر شاید تا حدودی حل شده باشد اما مساله دیگر آن است که کشاورزان در شهرهای آبادان و خرمشهر همچنان برای آبیاری نخیلات و کشت های خود مجبور هستند تا از آب کارون استفاده می کنند و اینجاست که .

- در حال حاضر شوری به وجود آمده در آب شرب مردم در شهرهای آبادان و خرمشهر شاید تا حدودی حل شده باشد اما مساله دیگر آن است که کشاورزان در شهرهای آبادان و خرمشهر همچنان برای آبیاری نخیلات و کشت های خود مجبور هستند تا از آب کارون استفاده می کنند و اینجاست که شوری آب این رودخانه و کاهش کیفیت آن، می تواند زنگ خطر را برای نابودی نخلستان های این دو شهر و کشت های آن ها به صدا در آورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حدود یک ماه است که از وضعیت شوری آب در شهرهای آبادان و خرمشهر می گذرد و با اجرای طرح غدیر، اکنون شرایط آب شرب برای مردم این دو شهر بهبود یافته است و آن ها می توانند از آب با کیفیت مطلوب تری برای شرب استفاده کنند.

شهرهای آبادان و خرمشهر در پایین دست رودخانه کارون قرار دارند و پیش از اجرای طرح غدیر 2، برای تامین آب مورد نیاز این دو شهر باید آب از رودخانه کارون و بهمنشیر و همچنین طرح غدیر1 برداشت می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبِ شور سَر نخل می دهد بر باد...

آبِ شور سَر نخل می دهد بر باد...