مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 تیر 1397 ساعت 03:212018-07-15اقتصادي

راهکارهایی برای جلوگیری از رشد تورم دولت به اندازه ی جیبش خرج کند


عده ای شوک تورمی اخیر را فقط و فقط ناشی از بی ثباتی مرتبط با تحریم های اقتصادی می دانند و عده ای دیگر هم معتقدند مهم ترین سیاست دولت برای کنترل تورم، - باید به صورت قیمت گذاری دولتی انواع کالاها و اعمال تعزیرات در این زمینه استوار باشد.

در شرایطی که شوک تورمی ماه های اخیر باعث شده است بخش مهمی از بحث های محافل علمی و نیز محافل عامیانه به مقوله ی تورم اختصاص یابد، بعضاً شاهد تحلیل هایی کاملاً ناسازگار با مبانی علم اقتصاد در این زمینه هستیم؛ برای مثال عده ای شوک تورمی اخیر را فقط و فقط ناشی از بی ثباتی مرتبط با تحریم های اقتصادی می دانند و عده ای دیگر هم معتقدند مهم ترین سیاست دولت برای کنترل تورم، باید به صورت قیمت گذاری دولتی انواع کالاها و اعمال تعزیرات در این زمینه استوار باشد.

  گروهی دیگر هم شوک تورمی اخیر را نتیجه ی گریزناپذیر اجرای طرح هدفمندی و افزایش شدید قیمت سوخت می دانند و معتقدند که بعد از اجرای طرح هدفمندی، دیر یا زود چنین شوکی به سراغ اقتصاد ایران می آمد.

اما این تحلیل ها تا چه حد با تجربیات کشورهای موفق جهان در زمینه ی کنترل تورم سازگاری دارد؟ آیا 88 کشوری که هم اکنون نرخ تورم سالانه ی خود را به زیر 5 درصد رسانده اند، از چنین چارچوب هایی برای تجزیه و تحلیل ریشه های تورم استفاده می کنند؟    انتشار بی رویه ی اسکن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهایی برای جلوگیری از رشد تورم دولت به اندازه ی جیبش خرج کند

راهکارهایی برای جلوگیری از رشد تورم دولت به اندازه ی جیبش خرج کند