مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 16:152018-07-17اقتصادي

رشد 10 درصدی مصرف برق در دومین استان گرم کشور/ قطعی برق ادامه دارد


معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان قم با اشاره به کاهش تولید برق در نیروگاه های کشور و افزایش دما در کشور گفت: مصرف برق در استان قم که دومین استان گرم کشور است، - نسبت به میانگین کشور 10 درصد رشد داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، رضا مداحی در نشست خبری امروز در تشریح شرایط کنونی توزیع و مصرف برق در استان قم گفت: این شرکت 547 هزار مشترک با پیک بار 750 مگاوات دارد که این رقم نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: میانگین رشد مصرف برق در کشور شش درصد است اما در استان این رقم چهار درصد بالاتر از میانگین کشوری است و بر این اساس شهروندان باید در مصرف برق صرفه جویی کنند تا میزان خاموشی کاهش یابد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان قم با اشاره به کاهش فعالیت نیروگاه های برق آبی عنوان کرد: کاهش 26 درصدی منابع آبی و عدم استحصال کامل از این نیروگاه ها موجب شده تا با کاهش تولید پنج هزار مگاواتی برق روبرو شویم.

وی افزود: 80 درصد از مشترکان خانگی،14/1 صنعتی و مابقی بخش های عمومی مانند کشاورزی هستند که از این مقدار 33 درصد مصرف کننده خانگی و 33 درصد بخش صنعت است.

مداحی با بیان این که پیک بار شبکه، 57 هزار مگاوات است بیان کرد: در صورت عدم صرفه جویی در مصرف برق و عبور از آن، خاموشی اجباری از سوی شرکت توزیع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 10 درصدی مصرف برق در دومین استان گرم کشور/ قطعی برق ادامه دارد

رشد 10 درصدی مصرف برق در دومین استان گرم کشور/ قطعی برق ادامه دارد