مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 مرداد 1397 ساعت 12:302018-07-31سياسي

سایه کمبود تخت بیمارستانی بر سر ترویج تغذیه با شیر مادر


معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه بسیاری از مادران در روزهای ابتدایی و یا شش هفته بعد از زایمان، تغذیه شیرخوار با شیر مادر را قطع می کنند، - گفت: یکی از علت های این موضوع ترخیص زودهنگام مادر و نوزاد از زایشگاه است.

در کشور ما به دلیل کمبود تخت و بار مالی که حضور در بیمارستان برای خانواده ها ایجاد می کند، ترخیص مادر و نوزاد از زایشگاه نسبت به کشورهای توسعه یافته زودتر انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ایرج حریرچی در همایش کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر با بیان اینکه سال هاست اهمیت شیر مادر در بقای شیرخواران و نقش بیبدیل آن در سلامت مرکز توجه مجامع بین المللی قرار گرفته، گفت: همه ساله 10 تا 16 مرداد ماه به عنوان هفته جهانی شیر مادر تعیین شده که هدف از آن تاکید مجدد بر اهمیت این موضوع و جلب توجه نسبت به آن در سطوح مختلف سیاستگذاری و در میان اقشار جامعه در همه کشورهای جهان است.

وی با بیان اینکه هفته جهانی شیر مادر فرصتی برای توجه و تاکید به ارزش های شیر مادر و تجدید میثاق برای حفظ، حمایت و ترویج تغذیه با شیر مادر است، افزود: شعار امسال این هفته تغذیه با شیر مادر، زیربنای زندگی سالم است نامگذاری شده است.

به هر حال ما در دنیایی زندگی می کنیم که از نظر بهداشتی، درمانی و تغذیه ای نابرابری هایی وجود دارد، اما تغذیه با شیر مادر آغازی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه کمبود تخت بیمارستانی بر سر ترویج تغذیه با شیر مادر

سایه کمبود تخت بیمارستانی بر سر ترویج تغذیه با شیر مادر