مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 مرداد 1397 ساعت 10:052018-08-01سياسي

طرح اصلاح قانون چک با اولویت بررسی می شود


نمایندگان مجلس با بررسی با اولویت طرح اصلاح قانون چک موافقت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) با 121 رای موافق، 37 رای مخالف و هفت رای ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در مجلس مقرر کردند که طرح اصلاح قانون چک مطابق ماده 104 آیین نامه با اولویت در دستور کار مجلس برای بررسی قرار گیرد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد به عنوان یکی از درخواست کنندگان بررسی با اولویت این طرح، گفت: یکی از معضلات اساسی ما در حوزه کسب و کار موضوع چک است به طوریکه چک چهارمین مانع کسب و کار در کشور است و چهارمین موضوعی است که وضعیت نقدینگی را به این روز انداخته است.

به گفته وی، بیشترین پرونده های حقوقی در دادگستری به دلیل چک است و جرایم غیرعمد در زندان بیشتر ناشی از صدور چک های بی محل است به طوریکه 12 هزار زندانی مستقیم مربوط به چک داریم.

امروز به یک خانم خانه دار 17 دسته چک داده شده است و طبق گفته سخنگوی قوه قضاییه، یک نفر در سه ماه 2800 برگه چک کشیده و وارد بازار کرده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم انجام کار اساسی در حوزه چک، گفت: ما در طول شش سال کار کارشناسی به این طرح رسیدیم، قوانین بسیاری از کشورهای دنیا را بررسی کرده و بومی سازی نمودیم چون قانون چک آخرین بار 15 سال پیش اصلاح شد که نیاز به اصلاح در شرایط ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح اصلاح قانون چک با اولویت بررسی می شود

طرح اصلاح قانون چک با اولویت بررسی می شود