مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مرداد 1397 ساعت 00:512018-08-10بين الملل

یادداشت/ مهدی فضائلی هیمنه ای که در آتش می سوزد


مشکلات متعدد داخلی آمریکا که در سایه سیاست بین المللی این کشور کمتر مجال دیده شدن پیدا می کنند و شکست های پی در پی در منطقه غرب آسیا، افول ابرقدرتی ایالات متحده آمریکا را و سراشیبی تند نزول قدرت این کشور را به تصویر کشیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس مهدی فضائلی کارشناس ارشد مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: یکی از مهمترین اقدامات هوشمند غرب و بویژه امریکا، تصویری است که از خود در ذهن مردم جهان ساخته اند.

در این تصویر، آمریکا ابرقدرتی شکست ناپذیر، فاقد مشکلات اساسی، توانمند برای حل همه بحران ها و مردم آمریکا خوشبخت ترین مردم دنیا معرفی شده اند.

به عبارت دیگر، این باور در داخل و خارج آمریکا ایجاد و تقویت شده است که آمریکاثروتمندترین،قدرتمندترین،سخاوتمندترین و اصیل ترین کشور جهان است! علاوه بر نقش انکار ناپذیر رسانه ها و بخصوص هالیوود در این تصویر سازی،روشنفکران غرب زده نیز در این ماجرا بسیار موثر بوده اند؛هم در تقویت احساس خود کم بینی ملت های خودشان و هم در بزرگ نمایی غرب.

معنی این مطالب نادیده انگاشتن پیشرفت های مادی و فناورانه و همینطور اصلاح قابل توجه در فرآیندهای اداره جامعه غربی نیست بلکه در صدد بیان این مساله هستم که غرب و بویژه آمریکا آنچه می نماید نیست و حتی در توانمندی و قدرت حل مشکلات داخل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ مهدی فضائلی هیمنه ای که در آتش می سوزد

یادداشت/ مهدی فضائلی هیمنه ای که در آتش می سوزد