مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 شهریور 1397 ساعت 09:102018-08-25سياسي

لزوم یافتن واژه های مناسب برای مقابله با مخاطرات محیطی


نتایج پژوهشی دانشگاهی در ایران، حاکی از آن است که شناخت صحیح واژه ها و عبارات مربوط به مخاطرات محیطی، می تواند نقش قابل ملاحظه ای در مدیریت این مخاطرات داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، واکاوی مدیریت مخاطرات محیطی در ایران، گویای ناکامی نسبی آن در کاهش اثرهای زیان بار، صدمات و پیامدهای آن است.

ناخرسندی ناشی از مدیریت در این زمینه در حالی است که انبوهی از سازمان ها، دانشگاه ها، مؤسسات و پژوهشگاه ها در این زمینه طی سالیان اخیر به تحقیق و پژوهش پرداخته اند؛ اما باوجود تدابیر بسیار، هنوز به هنگام رخداد وقایع خارج از آستانه تحمل جامعه، رویکرد و رویه ای یکسان و نظام مند در مواجهه با وقایع به چشم نمی خورد.

یافتن علت این امر، ذهن هر جست وجوگری را به خود مشغول می دارد.

در این خصوص و بر اساس گفته محققان، سؤالاتی برای اذهان پژوهنده پیش می آید که چرا باوجود سنت غنی فرهنگی- رفتاری و کلامی در ایران، کمتر به موضوع مخاطرات و واژگان آن توجه شده است؟ چرا پیشینیان ما به ندرت به این موارد پرداخته اند؟ چرا امروزه جامعه علمی ما هنوز بر سر استفاده از واژگان علم یادشده هیچ توافقی ندارد و تا بدین اندازه در کاربرد واژگان مخاطرات محیطی تشتت آرا وجود دارد؟ آیا کاربردهای مترادف در این علم صرفاً هم معنایی معمولی است یا ریشه شناسی آن به تعمق بیشتری در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم یافتن واژه های مناسب برای مقابله با مخاطرات محیطی

لزوم یافتن واژه های مناسب برای مقابله با مخاطرات محیطی