مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 شهریور 1397 ساعت 08:502018-08-26پزشكي

چاقی؛ زنگ خطر دوران بارداری


یک متخصص زنان و زایمان در خراسان جنوبی گفت: چاقی بانوان می تواند باعث ایجاد اختلال تخمک گذاری در زنان شود و حتی این اختلال در طول بارداری نیز ادامه پیدا می کند.

- مرضیه عطایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بیشترین موضوعاتی که در میان مراجعین، با آن برخورد داشته و بانوان نسبت به آن بی توجه هستند، عدم کنترل و آزمایش های پیش از بارداری است.

وی افزود: عدم کنترل پیش از بارداری به ویژه در دوطیف سنی زیر 18 سال و بالای35 سال بسیار شایع است که این بانوان معمولا بدون بررسی باردار می شوند.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: این امر منجر به بارداری های پرخطر برای این بانوان شده و همچنین عفونت های منتقله از راه جنسی را تشدید می کند که کمتر از خطرات آن آگاه هستند.

عطایی ادامه داد: باید پیش از بارداری از نظر سرطان های زنان مانند سرطان پستان، سرطان تخمدان و سرطان رحم بررسی هایی صورت گیرد.

چاقی و تاثیرات آن بر روی جنین وی در خصوص تاثیر چاقی بر روی بارداری و سلامتی جنین، اظهار کرد: چاقی بانوان می تواند باعث ایجاد اختلال تخمک گذاری در زنان شود و حتی این اختلال در طول بارداری نیز ادامه پیدا می کند.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: چاقی بانوان باردار می تواند منجر به سقط جنین، ایجاد فشار خون بالا، دیابت، حوادث قلبی و مغزی، افزایش سزارین،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاقی؛ زنگ خطر دوران بارداری

چاقی؛ زنگ خطر دوران بارداری