مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 شهریور 1397 ساعت 08:302018-08-27سياسي

والدین در محتوای کتاب های داستان با کودکان وارد گفتگو شوند


عضو هیئت مدیره کانون توسعه فرهنگی کودکان گفت: نظارت و مراقبت از کودکان به معنی محدود کردن آنها نیست بلکه باید زمینه ای فراهم شود تا آنها به شناخت برسند، - فکر کنند و رفتار کورکورانه نداشته باشند و هیچ چیز را بدون اندیشه قبول نکنند و کتابخوانی نزدیکترین این راه ها است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، فرمهر منجزی در کارگاه آموزش مربیان باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان، اظهار کرد: با مطالعه و کتابخوانی، بچه ها باور می کنند که اندیشه ورزی راهی یک طرفه نیست، یاد می گیرند در کارهای گروهی، تحمل داشته باشند که نظر مخالف را بشنوند و بپذیرند و باور کنند که نگاه های چند جانبه می تواند درست تر باشد.

این مترجم کتاب کودکان افزود: خانواده ها برای انتخاب کتاب باید به نکاتی مثل تناسب متن و تصویر، اندازه و تناسب سنی کتاب توجه داشته باشند، تا مانع از خستگی بچه ها شود و یک راه برای انتخاب و شناخت کتاب خوب، کتاب هایی است که در جشنواره های ادبیات کودک و نوجوان معرفی شده باشند زیرا هر جشنواره حاصل هزاران ساعت همفکری صاحبان اندیشه است.

وی تصریح کرد: والدین باید در مورد محتوای کتاب های داستان با بچه ها وارد گفتگو شوند تا لایه های پنهان شخصیت کودک و پیام داستان را کشف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

والدین در محتوای کتاب های داستان با کودکان وارد گفتگو شوند

والدین در محتوای کتاب های داستان با کودکان وارد گفتگو شوند