مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 شهریور 1397 ساعت 03:312018-09-01سياسي

یادداشت/ سعدالله زارعی عراق، غوغای انتخاب نخست وزیر جدید


آمریکایی ها و سعودی ها با توسل به تبلیغات زیاد و اعزام افراد به عراق با این داعیه که می توان شرایط عراق را تغییر داد، جو روانی شدیدی راه انداخته اند و حال آنکه بطور واقعی موفقیتی بدست نیاورده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه کیهان در سرمقاله شماره امروز خود نوشت: دو هفته پیش دادگاه عالی فدرال عراق نتایج نهایی انتخابات پارلمانی 22 اردیبهشت این کشور را تایید کرد، نتایجی که مدت مدیدی در معرض اما و اگر قرار داشت و سبب شد بخشی از آراء بازشماری شود اما در آخر معلوم شد که اعتراضات و بازشماری آراء تغییر مهمی در نتایج انتخاباتی نکرده است.

متعاقب آن سه شنبه گذشته فواد معصوم رییس جمهور کرد عراق اعلام کرد اولین جلسه پارلمان جدید روز دوشنبه 12 شهریورماه تشکیل خواهد شد.

پارلمان عراق در اولین گام ریاست دائمی پارلمان را انتخاب خواهد کرد و پس از آن رییس جمهور جدید با رای بیش از دو سوم نمایندگان انتخاب خواهد شد.

در باره انتخاب رییس جمهور نیاز به اجماع داخلی اولاً بین گروه های پارلمانی مختلف کرد و ثانیاً بین نمایندگان سنی و شیعه عراق است.

به نظر می آید، انتخاب رییس جمهور جدید به بیش از آن مقدار زمانی که در باره مرحوم جلال طالبانی و فواد معصوم روی داد، نیاز داشته باشد چه اینکه تا کنون نه تنها بین نمایندگان شیعه و سن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ سعدالله زارعی عراق، غوغای انتخاب نخست وزیر جدید

یادداشت/ سعدالله زارعی عراق، غوغای انتخاب نخست وزیر جدید