مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 شهریور 1397 ساعت 14:002018-09-09اجتماعي

جمع آوری سنبل های آبی از رودخانه محمودآباد + عکس


پس از انتشار خبر رویش گل سمی سنبل آبی بر سطح رودخانه های شهر محمودآباد در ایسنا، شهرداری این شهر به جمع آوری این گل سمی اقدام کرد.

- علی محمد دعاگو، رییس اداره محیط زیست محمودآباد در گفت وگو با ایسنا با بیان این که سنبل آبی یک روش برای تصفیه فاضلاب بوده و برای تصفیه تکمیلی از آن استفاده می شود، اظهار کرد: آبی که مواد فاضلاب در درون آن ریخته شود، مواد مغزی برای تکثیر این گیاه است؛ رشد سنبل آبی در آب فاضلاب باعث تصفیه آن خواهد شد.

وی افزود: از طرفی سنبل آبی برای تصفیه از اکسیژن آب استفاده می کند و از رسیدن نور به تالاب ها و بستر رودخانه ها جلوگیری کرده بنابراین اگر موجود زنده ای در این بستر باشد؛ این گیاه دیگر اجازه ادامه زندگی به آن نخواهد داد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد با بیان اینکه سنبل آبی یک گیاه غیربومی و مهاجم آمریکای جنوبی است، گفت: سنبل آبی برای اولین بار در آغوزبن بابل و در مرداد ماه امسال در محمودآباد حدود 500 متر از مساحت رودخانه شهرود و پیت رود این شهر را پوشانده است.

دعاگو با بیان اینکه مردم به خاطر زیبایی سنبل آبی آن را به عنوان گیاه زینتی استفاده و اقدام به تکثیر آن می کنند، یادآور شد: این امر سبب رشد بی رویه این گیاه و ایجاد مشکلات محیط زیستی برای طبیعت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری سنبل های آبی از رودخانه محمودآباد + عکس

جمع آوری سنبل های آبی از رودخانه محمودآباد + عکس