مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 شهریور 1397 ساعت 10:122018-09-17اقتصادي

بانک ها عامل افزایش نقدینگی در کشور/ باید در اعطای مجوز به بانک های خصوصی دقت شود


وزیر اسبق اقتصاد با اشاره به سه عامل رشد نقدینگی در کشور گفت: باید دقت بیشتری در اعطای مجوز به بانک های خصوصی صورت گیرد تا بنگاه های اقتصادی در بانک ذینفع نباشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، داوود دانش جعفری درباره دلایل رشد نقدینگی در کشور اظهار داشت: سه ریشه افزایش نقدینگی را از نظر اصول بانکداری می توان بدهی بانک ها به بانک مرکزی، بدهی دولت به سیستم بانکی و بانک مرکزی و دارایی های خارجی از جمله افزایش درآمد نفتی عنوان کرد.

وی افزود: در دهه های گذشته در مقاطعی ریشه افزایش نقدینگی در تبدیل دارایی های خارجی به ریال بوده به اینصورت که در دوره رونق نفتی درآمد های دولت افزایش یافته و نقدینگی را در کشور بالا برده است.

دانش جعفری با بیان اینکه در مقاطعی نیز بدهی دولت به سیستم بانکی ریشه اصلی افزایش نقدینگی بوده است، تصریح کرد:، اما در سال های گذشته ریشه اصلی رشد نقدینگی افزایش بدهی بانک ها به بانک مرکزی بوده است.

وزیر اسبق اقتصاد خاطرنشان کرد: نکته مهم این است با وجود آنکه تعداد این بانک های خصوصی زیاد نیست، اما 60 درصد افزایش نقدینگی که از ناحیه بدهی بانک ها صورت گرفته از طرف بانک ها خصوصی بوده است، بنابراین موتور اصلی افزایش نقدینگی در سال های اخیر از ناحیه افزایش بدهی بانک های خصوصی به بانک مرکزی و در مرحله دوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک ها عامل افزایش نقدینگی در کشور/ باید در اعطای مجوز به بانک های خصوصی دقت شود

بانک ها عامل افزایش نقدینگی در کشور/ باید در اعطای مجوز به بانک های خصوصی دقت شود