مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مهر 1397 ساعت 15:552018-10-05بين الملل

از قربانی تجاوز تا پزشک قربانیان تجاوز


در یک سالگی پویش مقابله با آزار جنسی (metoo) تلاشی برای کمک به قربانیان تجاوز و تعرض های جنسی در تمام دنیا با امن کردن دنیا برای زنان، جایزه صلح نوبل، - در یک سالگی پویش مقابله با آزار جنسی (metoo) تلاشی برای کمک به قربانیان تجاوز و تعرض های جنسی در تمام دنیا با امن کردن دنیا برای زنان، جایزه صلح نوبل، امسال به دو فعال حقوق زنان اهدا شده است که کم تر نسبتی با کلیشه رایج رسانه ای شده در مورد تعرض جنسی دارند.

نادیا مراد، دختر 25 ساله ایزدی که سه سال در حکومت خودخوانده داعش به عنوان برده جنسی زندگی کرده است و دکتر دنیس موکویگی که در کنگو به زنان قربانی خشونت جنسی کمک می کند.

دنیس موکویگی، فرزند سوم یک خانواده یازده نفره کارمند دولت در کنگو است که به خاطر اصرار پدرش به پزشکی علاقه مند شد تا بتواند به سلامتی مردم کمک کند، اما در جوانی وقتی دید که زنان چقدر برای به دنیا آوردن فرزندانشان رنج می کشند و بعد از آن متحمل چه آسیب هایی می شوند تصمیم گرفت شاخه پزشکی زنان را ادامه دهد.

او که تخصص جراحی اش را از دانشگاهی در فرانسه گرفته است در اواخر دهه آخر قرن بیستم به کنگو برگشت تا در یک بیمارستان محلی کار کند و این درست زمانی بود که تجاوز گروهی به زنان به عنوان سلاحی در جنگ داخلی دوم کنگو کاملا پذیرفته شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از قربانی تجاوز تا پزشک قربانیان تجاوز

از قربانی تجاوز تا پزشک قربانیان تجاوز