مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مهر 1397 ساعت 10:052018-10-09پزشكي

کردوانی: تغذیه مصنوعی دشت قزوین با مطالعه انجام شود


برای تغذیه مصنوعی دشت قزوین در ابتدا باید مطالعه صورت گیرد که در کجا چاه و در کجا استخر احداث شود تا تغذیه مصنوعی جواب دهد.

- پروفسور پرویز کردوانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برای تغذیه مصنوعی دو روش نفوذ و تزریق کردن آب وجود دارد که نفوذ از طریق ایجاد ده ها استخر و تزریق کردن آب نیز از طریق چاه ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه دشت ایسین در بندرعباس سال ها به اشتباه تغذیه شده اضافه کرد: تغذیه دشت هایی که در حال خشک شدن هستند باید مطالعه شده باشد و در خصوص تغذیه مصنوعی دشت قزوین در ابتدا باید مطالعه صورت گیرد که در کجا چاه و در کجا استخر احداث شود تا تغذیه مصنوعی جواب دهد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: اگر لایه بالایی زمین قابلیت نفوذ آب را داشته باشد مانند شن و ماسه، باید از سیستم نفوذ آب با احداث استخر استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در منطقه ای لایه رویی غیرقابل نفوذ بود و لایه زیر قابلیت نفوذ داشت باید چاه حفر شود؛ چراکه لایه غیرقابل نفوذ مانند حوض سیمانی عمل می کند و اگر عملکرد مثبتی دریافت نشود ناشی از، کم نفوذ دادن آب در زمین است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اگر تغذیه مصنوعی در بالادست دشت باشد آب های شور را در پایین دست پس می زند، تشریح کرد: تغذیه مصنوعی به چند منظور صورت می گیرد که جلوگیری از هرز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردوانی: تغذیه مصنوعی دشت قزوین با مطالعه انجام شود

کردوانی: تغذیه مصنوعی دشت قزوین با مطالعه انجام شود