مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مهر 1397 ساعت 10:152018-10-09سياسي

روابط افراد با دیگران به تربیت دوران کودکی بستگی دارد


پایه رشد و فعالیت های آینده کودک در محیط خانواده پی ریزی می شود و روابط ما با دیگران بر اساس عشق و محبت یا خصومت و نفرت، - تا حد بسیار زیادی به تربیت خانوادگی بستگی دارد.

مهدی محمدی نیکو در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: همه رفتارهای افراد بشر، چه اجتماعی باشد و یا ضداجتماعی ناشی از تجربه های گذشته است که با توجه به آن، می توان حالات و رفتارهای او را توجیه کرد.

وی افزود: اهمیت دوران کودکی در زندگی انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که فروید معتقد بود شخصیت اصلی فرد در دوران کودکی شکل می گیرد.

در این دوران می توان بنای یک زندگی سالم و سعادتمندانه را پی ریزی و از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری کرد.

این مشاور خانواده، تصریح کرد: بسیاری از نابسامانی های روانی و اخلاقی انسان ناشی از تربیت نادرست او در دوران کودکی است و اگر خانواده با اصول و روش های صحیح تربیت کودک آشنا باشد و آن ها را به کار بندد، در دوره نوجوانی با مشکلات کمتری روبرو خواهد شد.

محمدی نیکو تأکید کرد: آموزش خانواده ها و آشنایی آن ها با روش های صحیح تربیتی در تأمین سعادت فردی و اجتماعی افراد جامعه بسیار مؤثر است و زندگی خانوادگی برای کودکان نسبت به افراد بالغ بیشتر و مهمتر است، چرا که کودک اولین تجربیات خود را در زیستن با دیگران می آموزد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط افراد با دیگران به تربیت دوران کودکی بستگی دارد

روابط افراد با دیگران به تربیت دوران کودکی بستگی دارد