مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مهر 1397 ساعت 02:152018-10-09اجتماعي

بگو چند سالته تا بگم چی بخونی


از کجا بدانیم کدام کتاب برای کودکان مان مناسب است و رده بندی سنی کتاب ها بر اساس چه معیارهایی است؟ - بارها شده که خواسته اید برای کودک خود کتابی بخرید، اما برای تان سوال پیش آمده که آیا کتابی که می خرم مناسب سن کودکم است یا خیر؟ گاهی در فیپای کتاب یا در پشت جلد عنوان می کنند مناسب برای گروه سنی الف ، ب ، ج ، د و ه .

اما ممکن است ندانید منظورشان از این حروف کدام گروه سنی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این رده بندی کتاب های کودک و نوجوان که همه آن را با گروه های سنی الف ، ب ، ج ، د و ه می شناسیم از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تدوین شده و با گذشت چند دهه و تغییراتی که در جامعه وجود داشته، هنوز جایگاه خود را حفظ کرده است.

این گروه های سنی با تعریفی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارائه داده بدین شرح است: گروه سنی الف شامل سال های قبل از دبستان که از آن به دوره خردسالی یاد می شود؛ کودک در این دوره با تصاویر ارتباط بهتری برقرار می کند و در دوره دوم می توان از او انتظار درک روابط منطقی را در شکلی ساده داشت.

در این دوره خردسال قوه تخیل قوی دارد اما توانایی درک حوادث پیچیده و روابط علی و معلولی را ندارد.

به گفته الهام رحمانی از اعضای شورای کتاب کودک، معرفی واژگان جدید، رعایت ساده نویسی و جملات کوتاه، توجه به رنگ، اشکال و مفاهیم متضاد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بگو چند سالته تا بگم چی بخونی

بگو چند سالته تا بگم چی بخونی