مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مهر 1397 ساعت 09:202018-10-12سياسي

مروری بر عملیات «فتح 1»


نوزدهم مهرماه سالروز آغاز عملیات «فتح1» است که در سال 1365 با هدف وارد کردن خسارت در عمق خاک و ممانعت از تمرکز قوای عراق در جبهه ها انجام شد.

- نوزدهم مهرماه سالروز آغاز عملیات فتح1 است که در سال 1365 با هدف وارد کردن خسارت در عمق خاک و ممانعت از تمرکز قوای عراق در جبهه ها انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بهار سال 1365 شورای عالی دفاع، همکاری سپاه با کردهای معارض عراقی را تصویب کرد و از آن پس هم کاری قرارگاه رمضان با آن ها تقویت شد.

عملیات فتح1 بزرگترین بستر همکاری قرارگاه رمضان و اتحادیه میهنی کردستان عراق تا آن روز بود.

در این عملیات که سپاه آن را طراحی و اجرا کرد، دو یگان تکاور سپاه به عمق 150 کیلومتری در شمال و جنوب کرکوک نفوذ کردند و در حالی که از تمهیدات اتحادیه میهنی کردستان عراق برخوردار بودند.

خسارت هایی همچون انهدام تاسیسات پالایشگاه کرکوک، انهدام واحد بهره برداری شماره 1، انهدام نیروگاه حرارتی برق کرکوک، انهدام سه پایگاه موشکی زمین به هوا، انهدام تاسیسات تفکیک نفت و گاز جمبور و جبل پور و شوارو، انهدام مرکز استراق سمع و جاسوسی الکترونیکی و پارازیت عراق در منطقه سقزلی، اجرای آتش روی قرارگاه های سپاه یکم و لشکر هشتم، انهدام پادگان دارامان و انهدام مقر سازمان امنیت عراق و مقر عناصر سازمان منافقین را به دشمن وارد کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر عملیات «فتح 1»

مروری بر عملیات «فتح 1»