مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مهر 1397 ساعت 09:252018-10-14حوادث

نقص فنی دودکش ؛ عامل 70 درصد مرگ های خاموش


مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر با بیان اینکه طبق آخرین آمارها 70 درصد از مرگ های خاموش به علت نقص فنی و نامناسب بودن دودکش ها حادث می شود، - با اشاره به فرارسیدن فصول سرما، نسبت به ضرورت رعایت اصول ایمنی در نصب دودکش ها تأکید کرد.

  وحید جوادی در گفت وگو با ایسنا، در این رابطه افزود: بهترین نوع دودکش برای وسایل گازسوز خانگی، دودکش های فلزی استاندارد و مطابق مبحث 17 مقررات ملی ساختمان هستند.

وی با بیان اینکه قبل از استفاده از دودکش، باید آنها را کنترل کرد تا دارای درز یا سوراخ نباشد، ادامه داد: قبل از استفاده از وسایل گازسوز، از محکم بودن دودکش ها به یکدیگر، اطمینان حاصل کرده و دائما آنها را کنترل کنید.

جوادی با اشاره به اینکه محل اتصال دودکش ها به وسیله گازسوز و دریچه دیوار، باید کاملا محکم و بدون درز باشد، تا گازهای سمی به داخل اتاق نشت نکند، اظهار کرد: تعداد زانوهای مورد استفاده باید فقط دو عدد باشد و اگر مجبور به استفاده تعداد بیشتری زانو بودید به ازای هر زانو یک متر به طول عمودی دودکش اضافه کنید.

وی تأکید کرد: مسیر داخلی دودکش ها در داخل دیوار باید دقیقا بررسی شود تا از عدم وجود هر گونه اشیاء اضافی، از قبیل سنگ و سیمانی، لانه سازی پرندگان و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقص فنی دودکش ؛ عامل 70 درصد مرگ های خاموش

نقص فنی دودکش ؛ عامل 70 درصد مرگ های خاموش