مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 07:052018-10-16بين الملل

اکبرشاه، پادشاه صلح کل


به رویکرد رسمی دولت هندوستان تبدیل شد که در اروپا کاتولیک ها و پروتستان ها به جان هم و از سویی دیگر هر دو به جان یهودی ها افتاده بودند.

- صلح کل در دوره ای توسط اکبر- پادشاه دهلی- به رویکرد رسمی دولت هندوستان تبدیل شد که در اروپا کاتولیک ها و پروتستان ها به جان هم و از سویی دیگر هر دو به جان یهودی ها افتاده بودند.

نیمه ماه اکتبر میلادی امسال، دانشگاه اسلامی الیگر در هندوستان میزبان سمپوزیومی است که در آن گوشه های مختلفی از زندگی اکبر و اندیشه ها و میراث او در حوزه فرهنگ تسامح و تعامل دینی در هندوستان به بررسی و بحث گذاشته می شود.

در شرایطی که جهان در سده بیست و یکم هنوز در آتش کینه و تخاصم دینی و مذهبی در رنج به سر می برد، لزوم توجهی دوباره به این آراء می تواند نویدبخش حرکت های نوینی در راه برپایی صلحی فراگیر باشد.

در این گردهمایی علمی اندیشه های بزرگان دیگری از شبه قاره هند همچون ماهاتما گاندی و سید احمد خان نیز به بحث و بررسی گذاشته می شود.

رامین حاجیان فرد-پژوهشگر و دانش آموخته دکتری تمدن اسلام و جهان از دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی- در یادداشتی با عنوان صلح کل که در اختیار ایسنا قرار داده، درباره اکبر آورده است: نیمه نخست ماه اکتبر میلادی در تاریخ شبه قاره هند زمانی برای یادآوری چند شخصیت جهانی و تأثیرگذار در راستای تح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکبرشاه، پادشاه صلح کل

اکبرشاه، پادشاه صلح کل