مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مهر 1397 ساعت 09:052018-10-17بين الملل

تاکید میشل عون بر تقویت روابط لبنان و عراق در دیدار با جعفری


رییس جمهور لبنان در دیدار با وزیر خارجه عراق ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در تمامی زمینه ها گسترش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق دفتر ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در بیانیه ای از دیدار او با میشل عون رییس جمهور لبنان خبر داد.

در این بیانیه آمده است: دو طرف در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه عراق و لبنان و راه های تقویت آن در راستای منافع دو ملت و نیز آخرین تحولات منطقه و جهان پرداختند.

طبق این بیانیه ابراهیم جعفری بر لزوم ادامه روابط تاریخی دو کشور عراق و لبنان تاکید کرده و نسبت به افزایش همکاری ها میان دو طرف جهت تحقق منافع مشترک و مقابله با خطراتی که هر دو کشور را تهدید می کنند ابراز امیدواری کرد و خواستار افزایش اقدامات سیاسی و گفت وگو برای عبور از بحران های موجود در منطقه شد.

جعفری تاکید کرد: عراق از وحدت، حاکمیت ملی، امنیت و ثبات لبنان حمایت می کند و از موضع گیری های لبنان در حمایت از عراق در محافل بین المللی و نیز نشست های کشورهای عربی سپاسگزار است.

میشل عون نیز در این دیدار بر تمایل کشورش برای تقویت روابط دوجانبه تاکید و ابراز امیدواری کرد، گذرگاه مرزی البوکمال در مرز سوریه و عراق که راه زمینی ارتباط لبنان و عراق نیز هست، بازگشایی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید میشل عون بر تقویت روابط لبنان و عراق در دیدار با جعفری

تاکید میشل عون بر تقویت روابط لبنان و عراق در دیدار با جعفری