مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مهر 1397 ساعت 14:002018-10-18پزشكي

بیماری هایی که بیشتر برای زنان مرگ آور است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه علل مرگ و میر در زنان و مردان متفاوت است، گفت: سرطان، دیابت، فشارخون و چاقی در زنان بیداد می کند و هیچ چیز به اندازه تغذیه صحیح و فعالیت جسمانی نمی تواند به پیشگیری از این بیماری های مرگ آور کمک کند.

- محمد عباسی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه 24 تا 30 مهر هفته ملی سلامت بانوان نامگذاری شده است، اظهار کرد: این هفته با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، برگزار می شود.

عباسی با بیان اینکه بانوان نیمی از جمعیت جهان و کشور را تشکیل می دهند، گفت: عدم توجه به زنان، عملا حیات جامعه را دچار آسیب می کند و بی شک برای ادامه حیات، باید به گروه زنان توجه کرد.

وی مصرف دخانیات، سیگار، تنباکو، الکل، اضافه وزن، چاقی و کم تحرکی را از عوامل خطر و تهدید کننده سلامت زنان عنوان کرد و گفت: در این خصوص به علت توجه زیاد زنان به سلامت خود نسبت به مردان، مرگ و میر کمتری را شاهد هستیم.

اما با جهانی شدن زندگی ماشینی و تاثیرات آن، در طی چند سال آینده تفاوت جنسیتی کمتری بین مردان و زنان شاهد خواهیم بود.

عباسی با بیان اینکه علل ناتوانی ها و کیفیت زندگی پایین زندگی نیز در زنان متفاوت است، خاطرنشان کرد: در زنان بیماری های اعصاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری هایی که بیشتر برای زنان مرگ آور است

بیماری هایی که بیشتر برای زنان مرگ آور است