مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مهر 1397 ساعت 13:152018-10-22اقتصادي

ضرورت سرمایه گذاری دولت در آموزش عالی خصوصی/برخی موسسات غیرانتفاعی بی کیفیت هستند


دبیرکل اتحادیه دانشگاه های غیر دولتی بر ضرورت سرمایه گذاری دولت و آموزش عالی خصوصی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر هزاران میلیارد ریال از جیب بیت المال صرف سرمایه گذاری در دانشگاه های دولتی می شود در حالی که اگر به موسسات آموزشی خصوصی توجه کافی صورت بگیرد .

- دبیرکل اتحادیه دانشگاه های غیر دولتی بر ضرورت سرمایه گذاری دولت و آموزش عالی خصوصی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر هزاران میلیارد ریال از جیب بیت المال صرف سرمایه گذاری در دانشگاه های دولتی می شود در حالی که اگر به موسسات آموزشی خصوصی توجه کافی صورت بگیرد از صرف بسیاری از هزینه ها در حوزه آموزش و پژوهش جلوگیری خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علی آهون منش در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه سوره که امروز در حوزه هنری برگزار شد، بر ضرورت توجه دولت به بخش خصوصی و ورود این بخش به حوزه آموزش عالی تاکید کرد و گفت: اینک اغلب دولت ها پذیرفته اند که خود را از عرصه اجراییات جدا نموده و به نظارت و سیاستگذاری بپردازند.

آموزش عالی هم یکی از همین عرصه ها است که واگذاری آن به بخش خصوصی علاوه بر آنکه موجب افزایش کارایی و بهره وری، کاهش هزینه ها و تخصیص بهینه منابع می شود، موجب برقراری رابطه منطقی تر اقتصادی بین آموزش و اشتغال نیز خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت سرمایه گذاری دولت در آموزش عالی خصوصی/برخی موسسات غیرانتفاعی بی کیفیت هستند

ضرورت سرمایه گذاری دولت در آموزش عالی خصوصی/برخی موسسات غیرانتفاعی بی کیفیت هستند