مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آبان 1397 ساعت 14:202018-10-29پزشكي

ازدواج با فرد آلوده به هپاتیت در صورت تزریق واکسن خطری ندارد


متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: ازدواج یک فرد آلوده با طرف مقابل اگر طرف مقابل واکسیناسیون هپاتیت B را بطور کامل انجام داده باشد خطری ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسنجانی روشن با اشاره به اینکه بیماری هپاتیت B یک بیماری شایع در جهان است، گفت : بیش از 500 میلیون نفر در دنیا به این بیماری آلوده بوده و بیش از 2 میلیارد نفر نیز سابقه تماس با این ویروس را داشته و بهبود یافته اند.

وی با اشاره به اینکه در ایران 2 میلیون نفر از افراد، آلوده به این بیماری هستند، یادآورشد: نزدیک به 40 درصد مردم در سنین بالای 25 سال نیز سابقه تماس با این ویروس را داشته و بهبود یافته اند.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری، مهم ترین راه انتقال این بیماری در ایران را انتقال از مادران آلوده بدون علامت به کودک دانست و اظهار کرد: این آلودگی بیشتر در زمان زایمان و یا از طریق شیر دادن اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه از سال 1372 در ایران، غربالگری هپاتیت B در خانم های باردار سراسر کشور صورت گرفت، یادآور شد: مادرانی که آلوده به این ویروس بودند به نوزادشان بعد از تولد، ایمونوگلوبولین هپاتیت B و واکسن هپاتیت B تزریق می شود که با این کار خطر انتقال از مادران آلوده به نوزاد به طور چشمگیری کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدواج با فرد آلوده به هپاتیت در صورت تزریق واکسن خطری ندارد

ازدواج با فرد آلوده به هپاتیت در صورت تزریق واکسن خطری ندارد