مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آبان 1397 ساعت 10:052018-11-04پزشكي

ابتلا به هپاتیت B و C؛ عامل 78 درصد سرطان های اولیه کبد


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر گفت: در کل دنیا 5 درصد افراد ناقل هپاتیت B بوده و سالانه یک تا یک و نیم میلیون نفر به علت عوارض ناشی از هپاتیت B وC  می میرند و در هر سال 200 تا 300 هزار نفر آلوده می شوند.

- دکتر محسن ترکاشوند در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیشترین شیوع در سنین 20 تا 49 سال است، افزود: در کشور 57 درصد موارد سیروز کبدی و 78 درصد سرطان های اولیه کبد به واسطه ابتلای به هپاتیت B وC بروز می کنند.

وی با اشاره به اینکه هپاتیت خود به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می شود، اظهارکرد: هپاتیت به معنای ایجاد التهاب و تورم در کبد است و به علل مختلف از قبیل داروها، الکل، ویروس ها یا عوامل ایمنی ایجاد می شود.

ترکاشوند ادامه داد: هپاتیت حاد به مواردی اطلاق می شود که کمتر از 6 ماه ادامه یافته و بیماری کبد به طور کامل بهبود می یابد و کار کبد به حد طبیعی بازمی گردد یا آن که حمله حاد ظرف مدت کوتاهی منجر به از بین رفتن بافت کبد و مرگ می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر عنوان کرد: هپاتیت مزمن نیز به مواردی اطلاق می شود که تغییرات التهابی بیشتر از 6 ماه در کبد ادامه داشته باشد و یکی از علل مهم ایجاد هپاتیت، ویروس ها هستند.

وی اضافه کرد: ویروس هپاتیت C به عنوان مهمترین علت هپاتیت ناشی از تزریق خون شناخته شده، این ویروس شایع ترین علت بیماری های مزمن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلا به هپاتیت B و C؛ عامل 78 درصد سرطان های اولیه کبد

ابتلا به هپاتیت B و C؛ عامل 78 درصد سرطان های اولیه کبد