مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آبان 1397 ساعت 14:152018-11-05سياسي

موئلفه پس از عسگراولادی به راه دیگری می رود


5 سال پیش در چنین روزی حبیب الله عسگراولادی که نماد مؤتلفه شناخته می شد، چشم از جهان فروبست.

شیوه او کدخدامنشی و میانجی گری بود.

سنتی که پس از او ادامه نیافت.

- .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: امروز پنجمین سالروز درگذشت حاج حبیب الله عسگراولادی، دبیر کل فقید و از پایه گذاران حزب مؤتلفه اسلامی است و این گفتار می خواهد این پرسش را بررسد که چه شد مؤتلفه پس از او به راهی دیگر افتاد؟ ابتدا باید روشن کنیم که آیا چنین مدعایی درست است یا نه و آیا واقعا حزب مؤتلفه در این 5 سال با 50 سال دیگر حیات خود متفاوت است یا نه؟ مؤتلفه در دوران عسگراولادی تشکل محوری جناح راست سنتی شناخته می شد.

اکنون نیز آیا چنین است؟ کافی است به یاد آوریم که در سال 75 ابتدا مؤتلفه بود که علی اکبر ناطق نوری، عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال 76 معرفی کرد و حزب متبوع خود ناطق نوری سپس حمایت کرد.

در انتخابات پیشین هم مؤتلفه به رسم گذشته پیش دستی کرد و قبل از دیگران مصطفی میرسلیم را به عنوان نامزد خود در انتخابات 96 معرفی کرد.

حاصل اما چه شد؟ جامعه روحانیت مبارز از او حمایت نکرد و پشت سر سیدابراهیم رییسی ایستاد و جالب این که در روزهای پایانی حزب از کاندیدای خود خواست به نفع رییسی کناره گیری کند اما میرسلیم اعتنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موئلفه پس از عسگراولادی به راه دیگری می رود

موئلفه پس از عسگراولادی به راه دیگری می رود