مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آبان 1397 ساعت 03:152018-11-19سياسي

راه رفتن روی لبه تیغ اخبار حوادث


یک روزنامه نگار پیشکسوت معتقد است که انعکاس اخبار حوادث در رسانه ها همانند راه رفتن روی لبه تیغ است؛ باید تا آنجا در انعکاس خشونت ها پیش رفت که جامعه ملتهب نشود و آسیب نبیند.

- رضا قوی فکر که تجربه سال ها روزنامه نگاری حوادث را در کارنامه حرفه ای خود دارد، در گفت وگویی با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا لازم است برای انعکاس اخبار حوادث تمام خشونت آن حادثه به صورت عریان به مخاطب منتقل شود؟ اظهار کرد: به نظرم انتشار اخبار حوادث تا آنجا که جامعه را ملتهب نکند، مشکلی ندارد؛ چراکه گاهی لازم است برخی اخبار به صورت واضح در رسانه ها بیان شوند تا از تکرار آنها در جامعه جلوگیری شود.

او با بیان اینکه انتشار اخبار حوادث مانند راه رفتن روی لبه تیغ است ، ادامه داد: در این میان باید به این نکته توجه کرد که در انتشار اخبار حوادث باید تا آنجایی پیش رفت که جامعه غمگین و ملتهب نشود.

انتشار اخبار حوادث بسیار حساس است؛ خبرنگار در عین حال که باید به خبر وفادار باشد و کمک کند تا از تکرار جرایم جلوگیری شود، باید از ایجاد تنش و اضطراب در جامعه نیز جلوگیری کند.

این روزنامه نگار پیشکسوت با تاکید بر اینکه رسانه ها باید مراقب جامعه و در عین حال به خبر نیز وفادار باشند، خاطرنشان کرد: زمانی که خبرنگار حوادث بودم ناچار بودیم برای بیان عمق فاجعه برخی حواد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه رفتن روی لبه تیغ اخبار حوادث

راه رفتن روی لبه تیغ اخبار حوادث