مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آذر 1397 ساعت 10:152018-11-22بين الملل

طرح شکایت علیه محمد بن زاید در فرانسه به اتهام جنایات جنگی در یمن


یک وکیل فرانسوی در سفری که ولیعهد ابوظبی به پاریس داشت، از اقدامات ائتلاف عربی در نقض حقوق و آزادی ها و نیز در حق شش شهروند یمنی شکایت کرده و او را به دست داشتن در شکنجه ها و جنایات جنگی که در یمن انجام می شود، - متهم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ژوزف برِهام، وکیل مدافع فرانسوی فرصت سفر محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی به پاریس را غنیمت شمرده و شکایتی را علیه او مطرح کرد.

این وکیل فرانسوی بن زاید را به همدستی در شکنجه ها و جنایات جنگی که ائتلاف عربی در یمن انجام می دهد، متهم کرد.

در نتیجه اقدامات ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی در طول چهار سال گذشته هزاران غیرنظامی از جمله تعداد زیادی کودک یمنی در این حملات کشته شده اند و این بحران موجب ایجاد بدترین فاجعه انسانی جهان شده است.

کارشناسان سازمان ملل تاکید کرد: در نزدیک به 60 حمله جنگنده های ائتلاف عربی علیه یمن پایگاه ها و نقاط مسکونی پرجمعیت در این کشور هدف قرار گرفته شدند.

در 29 حمله هوایی جنگنده های این ائتلاف ساختمان های مسکونی هدف قرار گرفته و نیز بیش از 10 بازار، پنج جشن ازدواج یا مراسم تدفین و نیز در اکتبر 2016 یک مراسم تشییع در صنعا هدف دو حمله هوایی قرار گرفتند که در اثر 137 تن کشته و 695 تن دیگر زخمی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح شکایت علیه محمد بن زاید در فرانسه به اتهام جنایات جنگی در یمن

طرح شکایت علیه محمد بن زاید در فرانسه به اتهام جنایات جنگی در یمن