مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آذر 1397 ساعت 11:552018-11-28سياسي

چالش های زنان ایرانی برای سفرهای زنانه


جلب رضایت، مدیریت منزل در دوره غیاب زنان و تامین مالی را می توان از اصلی ترین چالش هایی که دانست که پیش از سفرهای تک جنسیتی پیش روی زنان قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گردشگری به منزله یک فعالیت فراغتی مدرن در جوامع معاصر شناخته می شود با این حال همچون بسیاری از فعالیت های فراغتی، دسترسی به سفر و گردشگری، توزیع برابری میان دسته های مختلف اجتماعی از جمله طبقات و جنسیت های مختلف (زنان و مردان) ندارد.

از سوی دیگر طبقه متوسط در جامعه ایرانی دگرگونی های وسیعی را در ارزش ها، الگوهای رفتاری و انتخاب ها در دهه های اخیر تجربه می کند.

از همین رو در برخی پژوهش ها بحث سفرهای تک جنسیتی زنان مورد توجه قرار گرفته است.

در این پژوهش ها به طور قالب پاسخ به دو پرسش شامل این که زنان امروز طبقه متوسط در کلانشهرهای ایران چه کارکردهایی را برای سفرهای تک جنسیتی ادراک می کنند و دیگر آنکه در سفرهای تک جنسیتی پیش، حین و پس از سفر چه چالش هایی دارند و برای این چالش ها چه راهبردهایی اتخاذ می کنند، مورد بررسی قرار گرفته است.

برای پاسخ به این پرسش ها پژوهشی به طور کیفی و با روش مردم نگارانه انجام شده و در قالب آن ندا رضوی زاده (استادیار گروه پژوهشی جامع شناسی، گردشگری، پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی) و زهرا برادران کاشانی (دانشجوی کارشناسی ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های زنان ایرانی برای سفرهای زنانه

چالش های زنان ایرانی برای سفرهای زنانه