مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آذر 1397 ساعت 10:402018-12-05پزشكي

مهم ترین علت شناخته شده در بروز کیست های تخمدان چیست؟


ژنتیک مهم ترین علت شناخته شده در بروز کیست های تخمدان است و سرطان های پستان، روده، دستگاه گوارش و رحم می تواند بروز این سرطان را گسترش دهد.

- شکوه ابوترابی پریناتولوژیست در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص علل بروز کیست تخمدان در بانوان اظهار کرد: ژنتیک مهم ترین علت شناخته شده در بروز این بیماری است و سرطان های پستان، روده، دستگاه گوارش و رحم می تواند بروز سرطان تخمدان را گسترش دهد.

وی ادامه داد: برخی ژن ها هستند که در خانواده وجود دارد برای نمونه در هنگام مشاهده سرطان در یکی از اعضای خانواده باید ژن عامل بروز سرطان شناسایی و دیگر اعضاء خانواده که حامل ژن هستند به صورت دوره ای بررسی شوند.

این پریناتولوژیست با اشاره به اینکه خانم ها باید به احساس سنگینی در زیردل خود، حساس شده و حتماً به پزشک مراجعه کنند، عنوان کرد: بانوان در صورت احساس تورم در شکم، درد، تهوع، استفراغ، تغییر وضعیت قاعدگی و تغییر وضعیت گوارش به پزشک مراجعه کنند.

ابوترابی با تأکید بر اینکه درمان نیز با توجه به نوع توده و مرحله بیماری متفاوت است، اضافه کرد: درمان توده های کوچک تر بسیار راحت تر از توده های بزرگ است، به همین دلیل مراجعه زودهنگام به پزشک در روند درمان تأثیر بسزایی خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین علت شناخته شده در بروز کیست های تخمدان چیست؟

مهم ترین علت شناخته شده در بروز کیست های تخمدان چیست؟