مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آذر 1397 ساعت 12:552018-12-12دانش

جلوگیری از خونریزی در کمتر از 10 ثانیه با بندآورنده های نانوالیاف پپتیدی


محققان دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر به فرمولاسیون جدید بند آورنده های خون دست یافتند که قادر است در کمتر از 10 ثانیه از ادامه خونریزی جلوگیری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منصوره سادات سیدکریمی، مجری طرح، خونریزی در حوادث و جنگ ها و همچنین جراحی را از دلایل اصلی مرگ و میر دانست و افزود: برای جلوگیری از خونریزی تاکنون بندآورنده های متعددی ساخته و تجاری شده است، ولی هر کدام از این محصولات نواقص و عوارض و ناکارآمدی هایی دارند.

وی از اجرای تحقیقاتی در این زمینه با عنوان طراحی و ساخت داربست نانوالیاف پپتیدی خودآرا برای بندآوردن سریع خونریزی خبر داد و یادآور شد: در تحقیق اخیر بندآورنده پپتیدی ساختیم که معایب بندآورنده های قبلی را ندارد.

کریمی، کاربرد آسان را از مزایای این محصول عنوان کرد و گفت: بند آورنده خون تولید شده قادر است در کمتر از 10 ثانیه خونریزی را متوقف و داربستی برای بازسازی انواع سلول ها در ترمیم زخم ها، ترمیم سوختگی، ترمیم عصب و پر کردن بافت استخوانی فراهم کند.

این محقق با تاکید بر اینکه در این تحقیق به فرمولاسیون بهینه برای بندآورنده های پپتیدی دست یافتیم، ادامه داد: برای بهینه کردن خواص ویسکوالاستیک ژل پپتیدی، روش طراحی آزمایشات RSM به کار رفت و با استفاده از تکنیک میکرورئولوژی ردیابی ذره، خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از خونریزی در کمتر از 10 ثانیه با بندآورنده های نانوالیاف پپتیدی

جلوگیری از خونریزی در کمتر از 10 ثانیه با بندآورنده های نانوالیاف پپتیدی