مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آذر 1397 ساعت 10:562018-12-19اقتصادي

تولید حسگرهای منعطف کاغذی برای لباس های عادی


محققان موفق به تولید نوعی حسگر جدید کاغذی شده اند که با نصب تعداد زیادی ازآن بر روی لباس یک فرد می توان تمام حرکات وی را ردگیری کرد.

این دستاورد صنعت رایانه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل ازنیواطلس، تا پیش از این برای ردگیری و ثبت دیجیتال حرکات افراد تصویربرداری از آن با استفاده از دوربین های پیشرفته ضروری بود و علاوه بر این فرد مجبور بود همیشه در برابر دوربین حاضر باشد تا حرکات وی ثبت شود.

اما در روش جدید دیگر نیازی به استفاده از تجهیزات گران قیمت، پیچیده و پیشرفته نیست.

حسگرهایی که به این شیوه به لباس چسبانده می شوند، کارکردهای مختلفی دارند و شتاب سنج، موقعیت سنج و غیره بوده و حتی نیازی به باتری برای تامین انرژی ندارند.

محققان دانشگاه کارنگی ملون که این حسگرها را تولید کرده اند می گویند تامین انرژی آنها با استفاده از امواج رادیویی صورت می گیرد و بنابراین مهم ترین چالش برای استفاده از حسگرهای پوشیدنی نیز برطرف شده است.

انتظار می رود در آینده از این لباس های مجهز به حسگر برای طراحی شخصیت های سه بعدی بازی های ویدئویی، تولید شخصیت های انیمیشن رایانه ای و حتی تسهیل طراحی سیستم های ورزشی برای حفظ تناسب اندام و غیره استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید حسگرهای منعطف کاغذی برای لباس های عادی

تولید حسگرهای منعطف کاغذی برای لباس های عادی