مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 دی 1397 ساعت 00:062018-12-21بين الملل

یادداشت/ مهدی فضائلی نشانه ای دیگر از افول ابرقدرتی آمریکا


تصمیم ترامپ به اعلام خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه ، تحلیل های متعددی در پی داشت؛ از زد وبند با ترکیه درباره کردهای سوریه تا مخالفت با تصمیمات اوباما و اجرای وعده های انتخاباتی خود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس ، مهدی فضائلی همزمان با اعلام دولت آمریکا به خروج نیروهایش از سوریه در یادداشتی با عنوان  نشانه ای دیگر از افول ابرقدرتی آمریکا نوشت: اعلام خروج 2000 نظامی آمریکایی از سوریه، ظاهرا آنقدر غیر منتظره بود که سناتور باب کورکر رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنا، بگوید: در این دوازده سالی که در کنگره بوده ام،چنین تصمیم گیری ندیده ام.

تصورش سخت است که رییس جمهوری صبح از خواب بیدار شود و چنین تصمیمی می گیرد بدون آنکه در موردش صحبتی کرده باشد یا آمادگی وجود داشته باشد.

این تصمیم ترامپ، تحلیل های متعددی را در پی داشت؛از زد وبند با ترکیه در مورد کردهای سوریه گرفته تا مخالفت با تصمیم های اوباما و اجرای وعده های انتخاباتی خود.

اما واقعیت این است که چنین تصمیمات راهبردی را نمی توان ناگهانی و صرفا در راستای رقابت های داخلی آمریکا تحلیل کرد و برای تصمیماتی از این قبیل باید دلایل محکم تری را جستجو نمود.

به نظر من دو مساله بسیار مهم، مبنای این تصمیم دولت آمریکاست و حتی اگر کاخ سفید در اختیار دموکرات ها هم بود، گریزی از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ مهدی فضائلی نشانه ای دیگر از افول ابرقدرتی آمریکا

یادداشت/ مهدی فضائلی نشانه ای دیگر از افول ابرقدرتی آمریکا