مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 دی 1397 ساعت 03:352018-12-27پزشكي

4 خاصیت مهم زردچوبه


زردچوبه از ادویه های شناخته شده و پرمصرف است که علاوه بر ویژگی طعم دهندگی مطلوب به مواد غذایی دارای خواص ضد التهابی نیز هست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حالی که افزودن این ادویه به غذا یا استفاده از آن روی پوست صورت بی خطر است، لازم است پیش از مصرف آن به شکل مکمل با پزشک مشورت شود.

سایت تخصصی مدیکال دیلی در مطلبی در این رابطه آورده که طبق بررسی های انجام شده این ادویه دارای خواص مهمی برای سلامتی است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: درمان بیماری های مزمن زردچوبه دارای ترکیب های ضد التهابی طبیعی موسوم به کورکومینوید است که تاثیرات مثبتی بر انواع بیماری ها دارد.

التهاب، عامل بیماری های متعددی است و در نتیجه در بسیاری از مطالعات، تاثیرات بالقوه زردچوبه در درمان بیماری های قلبی یا کاهش خطر ابتلا به برخی انواع سرطان ها مورد بررسی قرار گرفته است.

درحالیکه تحقیقات انجام گرفته در مراحل ابتدایی قرار دارد، محققان به نتایج امیدبخشی دست یافته اند.

کمک به کاهش وزن بررسی های انجام شده نشان می دهد ترکیب کورکومین به کاهش التهاب در پانکراس، سلول های ماهیچه و چربی کمک می کند.

درحالیکه در بیشتر این بررسی ها موش ها مورد آزمایش قرار گرفته اند در سال 2015 مطالعه ای روی 44 انسان انجام گرفت که حاکی از تاثیر این ماده در کاهش وزن افراد در دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 خاصیت مهم زردچوبه

4 خاصیت مهم زردچوبه