مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 دی 1397 ساعت 15:102018-12-29بين الملل

دستبند امید مانع از سوءمصرف مواد مخدر می شود


محققان دانشگاه کارنگی ملون آمریکا یک حسگر پوشیدنی به شکل یک ساعت مچی موسوم به دستبند امید توسعه داده اند که می تواند افراد مصرف کننده مواد مخدر را که بیش از اندازه مصرف می کنند، - محققان دانشگاه کارنگی ملون آمریکا یک حسگر پوشیدنی به شکل یک ساعت مچی موسوم به "دستبند امید" توسعه داده اند که می تواند افراد مصرف کننده مواد مخدر را که بیش از اندازه مصرف می کنند، از کام مرگ نجات دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، تعداد مرگ و میرهای ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در ایالات متحده آمریکا بین سال های 1999 تا 2016 بیش از سه برابر شده است، در حالی که مصرف مشتقات تریاک، اکثریت را تشکیل می دهد.

در سال 2018 روزانه بیش از 115 فرد بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده اند.

اکنون دانشجویان دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon) یک حسگر پوشیدنی ابداع کرده اند که می تواند احتمال اوردوز (Overdose) یا همان مرگ بر اثر مصرف بیش از حد مواد را به فرد مصرف کننده هشدار دهد.

این دستگاه موسوم به دستبند امید (HopeBand) به مصرف کننده فرصت کافی برای استعمال داروی نالوکسان به منظور تغییر وضعیت را می دهد.

نالوکسان دارویی است که اثرات مخدرها را خنثی می کند و برای جلوگیری از اوردوز ناشی از مصرف بیش از اندازه مواد مخدر کاربرد دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستبند امید مانع از سوءمصرف مواد مخدر می شود

دستبند امید مانع از سوءمصرف مواد مخدر می شود