مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 دی 1397 ساعت 09:562018-12-31بين الملل

چرایی تعلل اردن در ازسرگیری روابط دیپلماتیک با دمشق


دولت اردن با وجود اینکه از ابتدای بحران سوریه بر دستیابی به راهکار سیاسی در این کشور تأکید داشت اما اکنون در ازسرگیری روابط با دمشق همچنان تعلل دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با وجود اینکه امارات و بحرین سفارت خود در دمشق را بازگشایی کردند و عمر البشیر رییس جمهور سودان به عنوان نخستین رهبر عربی پس از هفت سال به دمشق سفر کرد اما اردن تا کنون اقدامی برای تعیین سفیر در دمشق نکرده است.

این این امر سوالاتی را در اردن مطرح کرده است.

روزنامه اردنی الأنباط در مقاله ای تحت عنوان فرود هواپیمای الرزاز در دمشق کوبنده ترین پاسخ است به بررسی تعلل اردن در ازسرگیری روابط با همسایه خود سوریه پرداخته است.

این روزنامه با اشاره به بازگشایی سفارتخانه های امارات و بحرین در دمشق نوشت که برخی خبرها حاکی از آن است که عربستان سعودی دیگر مانعی برای بازگشت نظام سوریه به اتحادیه عرب ندارد در حالی که این کشور آغوش خود را به روی معارضان سوری باز کرده بود.

نویسنده افزود: امروز صدای نمایندگان پارلمان و مردم برای تبادل سفرای دمشق و امان به گوش می رسد و برخی از اعضای پارلمان نیز به دیپلماسی حیاط خلوت روی آورده و طی سفری به دمشق یک کمیته پارلمانی سوری-اردنی تشکیل دادند و برخی از مخالفان قبلی نظام سوریه نیز به آن پیوسته اند و گذشته از آن یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی تعلل اردن در ازسرگیری روابط دیپلماتیک با دمشق

چرایی تعلل اردن در ازسرگیری روابط دیپلماتیک با دمشق