مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 دی 1397 ساعت 13:052019-01-11فناوري

شیشه خودرو به نمایشگر دیجیتال تبدیل می شود


هیوندای موتورز از فناوری جدیدی در جریان برگزاری نمایشگاه علم و فناوری CES 2019 رونمایی کرد که بر روی شیشه جلوی خودرو، اطلاعات دیجیتالی مورد نیاز راننده را نمایش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چندی پیش بود که اخبار و گزارشهای متعددی در رسانه ها منتشر شد که نشان می داد شرکت اپل پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که در آن شیشه جلوی خودرو با بهره گیری از فناوری جدید واقعیت افزوده اطلاعات مختلف مورد نیاز کاربران را برای راننده به نمایش می گذارد.

این نمایشگر هوشمند مبتنی بر واقعیت افزوده از گسترده زیادی از حسگرهای مختلف نظیر دوربین های مادون قرمز، اسکنرهای پرتو نورانی، سنسورهای اولتراسونیک، دوربین های عمق و البته رادار و جی پی اس بهره می برد.

همچنین این سیستم به رانندگان وسائل نقلیه کمک می کند تا بتوانند با سایر خودروهای خیابان و جاده ارتباط برقرار کنند.

از دیگر قابلیتهای شگفت انگیز این محصول می توان به سنجش وضعیت هوشیاری راننده، شرایط بدنی، میزان حرکات چشم، تعداد دفعات باز و بسته شدن پلک چشمان و ضربان قلب وی اشاره کرد.

بر اساس گزارس وب سایت the futurism، حالا نمایشگاه علم و فناوری CES2019 لاس وگاس که از از تاریخ 8 الی 11 ژانویه درحال برگزاری است، میزبان رونمایی محصولات و فناوری های جدید و منحصر بفرد شرکتهای مختلف فعال در حوزه تکنولوژی، خودرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیشه خودرو به نمایشگر دیجیتال تبدیل می شود

شیشه خودرو به نمایشگر دیجیتال تبدیل می شود