مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 دی 1397 ساعت 14:252019-01-20پزشكي

افزایش تولد نوزادان با روده خارج از بدن در آمریکا


کارشناسان آمریکایی در یک مطالعه جدید به بررسی ارتباط بین تولد نوزادان با روده خارج از بدن با مصرف مخدرها در دوره بارداریِ مادران این نوزادان پرداختند.

- افزایش تولد "نوزادان با روده خارج از بدن" در آمریکا کارشناسان آمریکایی در یک مطالعه جدید به بررسی ارتباط بین تولد "نوزادان با روده خارج از بدن" با مصرف مخدرها در دوره بارداریِ مادران این نوزادان پرداختند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمار نشان می دهند که میزان تولد نوزادان مبتلا به این نارسایی مادرزادی در آمریکا رو به افزایش است و بررسی ها حاکیست که این عارضه می تواند با مصرف مخدرها در دوران بارداری مرتبط باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا به بررسی موارد تولد نوزادانی پرداخته که با نارسایی مادرزادی روده خارج از بدن متولد شده اند.

در این شرایط طی یک عمل جراحی روده به داخل بدن برگردانده می شود اما پس از درمان، نوزاد همچنان با مشکلات گوارشی و جذب غذا مواجه است.

علت این عارضه مشخص نیست اما احتمال اینکه مادران کمتر از 20 سال نوزادان مبتلا به این نارسایی مادرزادی را به دنیا آورند بیشتر است.

بررسی انجام شده در آمریکا نشان می دهد نرخ تولد نوزادان با روده خارج از بدن از سال های 2006 تا 2010 و 2011 تا 2015 میلادی افزایش 10 درصدی یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولد نوزادان با روده خارج از بدن در آمریکا

افزایش تولد نوزادان با روده خارج از بدن در آمریکا