مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 بهمن 1397 ساعت 06:362019-01-26بين الملل

یادداشت/ جواد منصوری درس آمریکا شناسی در ونزوئلا!


دلیل دشمنی آمریکا با ونزوئلا مثل دهها کشور دیگری که در آن ها دست به دخالت، حمله و کودتا زده است، تعارض آن ها با منافع منطقه ای و جهانی یانکی هاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه حمایت در یادداشتی به قلم  جواد منصوری نوشت: ونزوئلا که باید از آن به عنوان استکبارستیزترین کشور آمریکای جنوبی نام برد، این روزها در میانه یک انقلاب مخملی به رهبری آمریکا قرار دارد.

کودتای نرم در ونزوئلا تنها چند ساعت پس از اظهارات مداخله جویانه مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا و چند روز بعد از یک کودتای نافرجام در این کشور صورت گرفت.

نکته اینجاست که چهارشنبه هفته گذشته بعد از دعوت مایک پنس به تظاهرات علیه دولت ونزوئلا، نیکلاس مادورو رییس جمهور این کشور دستور بازنگری کامل در روابط دیپلماتیک با واشنگتن را صادر کرده بود.

وی ضمن محکوم کردن اراجیف معاون رییس جمهور آمریکا، آن را مداخله بی شرمانه واشنگتن در امور داخلی ونزوئلا خوانده و گفته بود: ستیزه جویی و توطئه چینی دیگر کافی است .

بااین حال، خوان گوایدو رییس مجلس ونزوئلا که رهبر اپوزیسیون محسوب می شود، روز پنجشنبه با حضور در میان هزاران نفر از هوادارانش حاضر شد، خود را رییس جمهور قانونی این کشور خطاب و در اقدامی عجیب در میان معترضان مراسم تحلیف برگزار کرد! بلافاصله بعداز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ جواد منصوری درس آمریکا شناسی در ونزوئلا!

یادداشت/ جواد منصوری درس آمریکا شناسی در ونزوئلا!