مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 بهمن 1397 ساعت 13:312019-01-27پزشكي

75 مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان افتتاح شد


75 مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان امروز در 45 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی به طور همزمان افتتاح شد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،در مراسمی با حضور سرپرست وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان، 75 مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان امروز در 45 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی به طور همزمان افتتاح شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت؛ سرطان ها از جمله مهمترین بیماری های غیر واگیر هستند که به دلیل ماهیت مزمن شان، هزینه های سرسام آور تشخیص و درمان این بیماری ها با اولویت بالا در نظام های سلامت کشورها مورد توجه قرار دارد و سالانه هزاران مورد ابتلا به سرطان در ایران و میلیون ها مورد در جهان رخ می دهد که در صورت تشخیص به موقع و زودهنگام بیماری در مراحل اولیه، درمان آن آسان تر و امکان کنترل و بهبود کامل آن بسیار زیاد است.

  وزارت بهداشت از سال 94 برنامه ای برای تشخیص زودهنگام سرطان را به صورت آزمایشی برای سه سرطان مهم پستان، دهانه رحم و روده بزرگ در  چهار شهرستان کشور اجرا کرد.

تمرکز اصلی این برنامه بر تشخیص زودرس افراد علامت دار و غربالگری افراد پرخطر و با خطر متوسط با به کارگیری هزینه اثربخش ترین راهکارها بود.

پس از بازبینی این برنامه در سال 95 و تایید محتوای برنامه ها توسط معاونین وزارت بهداشت در اسفند ماه سال گذشته، توسعه گام به گام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

75 مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان افتتاح شد

75 مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان افتتاح شد