مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 بهمن 1397 ساعت 16:552019-01-27پزشكي

ابتلا به سرطان پوست در چهارمحال و بختیاری شایع تر است


رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان را دو راهکار اساسی برای ثبت سرطان و درمان آن برشمرد و افزود: در چهارمحال و بختیاری به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و نزدیکی به خورشید ابتلاء به سرطان پوست شایع تر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا – سید راشد جزایری هفتم بهمن در آیینی به مناسبت هفته جهانی پیشگیری از سرطان، با اشاره به مرگ و میر سالیانه 16 میلیون نفر در کشور بر اثر ابتلاء به بیماری های غیرواگیر، گفت: بنابر برنامه چشم انداز این میزان باید تا سال 2015 به میزان 10 درصد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه متأسفانه شبهه ای در کشور رایج شده است که ایران با سونامی سرطان مواجه است در حالی که این چنین نیست، افزود: بر اساس آمارها میزان بروز سالیانه سرطان در ایران بسیار کمتر از متوسط جهانی است.

رییس مرکز بهداشت استان با اشاره به افزایش ابتلاء به سرطان در سطح جهان و کشور، اظهار کرد: سن بالا، عدم مصرف پنج وعده میوه در روز، فعالیت کم بدنی، افزایش وزن و کلسترول بالا از شایع ترین علل ابتلای افراد به سرطان هستند.

جزایری با بیان اینکه حدود یک پنجم سرطان ها به دلیل عوامل محیطی به وجود می آیند، خاطرنشان کرد: آلودگی هوا، میزان مصرف انرژی و ذرات معلق در هوا علل بروز سرطان های پوست، ریه و خون در افراد هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلا به سرطان پوست در چهارمحال و بختیاری شایع تر است

ابتلا به سرطان پوست در چهارمحال و بختیاری شایع تر است